diumenge, 18 de desembre del 2016

Lectura compartida

Bona vesprada a tots,  
Aquesta entrada està més enfocada als meus companys docents...
Com a docents, sempre cerquem noves metodologies per atendre totes les diversitats existents a classe i hui vull parlar de la lectura compartida. Per aquells que no l'han utilitzat mai, explique en què consisteix..

Lectura compartida:

En el moment de llegir un text, per exemple, la introducció d'una unitat didàctica del llibre de text es pot fer de forma compartida, en equip. Un membre de l'equip llegeix el primer paràgraf. Els altres han d'estar molt atents, ja que el que ve a continuació (seguint per exemple, el sentit de les agulles del rellotge), després que el seu company hagi llegit el primer paràgraf, haurà d'explicar el que aquest acaba de llegir, o haurà de fer un resum, i els altres dos han de dir si és correcte o no, si estàn o no d'acord amb el ha dit el segon. L' estudiant que ve a continuació (el segon)- el que ha fet el resum del primer paràgraf-llegirà seguidament el segon paràgraf, i el següent (el tercer) haurà de fer un resum del mateix, mentre que els altres dos (el quart i el primer) hauran de dir si el resum és correcte o no. I així succesivament fins que s'hagi llegit tot el text. Si en el text hi ha una expressió o una paraula que ningú de l'equip sap què significa, ni tan sols després d'haver consultat el diccionari, el portaveu de l'equip ho comunica al professor/a i aquest/a demana als altres equips- que també estan llegint el mateix text-si hi ha algú que ho sàpia i els pot ajudar. Si és així, ho explica en veu alta i revela, a més, com han descobert el sentit d'aquella paraula o expressió.

Que penseu d'aquesta tècnica? jo la utilitze a classe i és molt efectiva!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada